SUPERGA sneakers

The Superga Story Torino, 1911. Walter Martiny Rubber Industry blev født, som vil blive kaldt "Superga" i betragtning af fabrikkens nærhed til den berømte basilika.

Walter Martiny, grundlæggeren, opdagede eksistensen af en ny teknologi, opfundet af Charles Goodyear: vulkanisering af naturgummi. Han var den første person, der bragte opfindelsen til Italien. I 1913 starter Superga® produktionen af fuldt vandtætte gummistøvler, som reducerer problemet med sygdomme og infektioner, der er typiske for steder som rismarker og moser.

I 1925 blev Superga® 2750 født. Det hele startede takket være Walter Martinys kone, en entusiastisk tennisspiller. På det tidspunkt spillede man tennis med sko med rebsåler, hvilket gav fremragende greb på grusbaner, men blev let beskadiget.

Den schweiziske ingeniør besluttede at producere en form med en blanding af latex og svovl, hvilket skabte en ny sål i vulkaniseret naturgummi, som stort set var uforgængelig. I 1962 skabte den italienske grafiske designer Albe Steiner det nye Superga®-logo, der er kendetegnet ved et enkelt og rent design og stadig i brug i dag.

I 70'erne etablerede Superga® sig solidt i sportens verden med et dedikeret sortiment. Alle mærkets sportssko havde det umiskendelige "svalehale"-logo.

Her var Superga® Sport, skoene rettet mod professionelle atleter fra forskellige sportsgrene, inklusive tennis, som fortsat er med i mærkets historie.

3 vare(r)
Udsalg
-27%
SUPERGACotuclassicHVIDcanvassneaker-20
36 37 38 39 40 41
Varenummer: SUP-2750-901
The classic Superga 2750 sneakers
Pris: 549,00 kr
Specialpris 399,00 kr
Udsalg
-27%
SUPERGACotuclassicGREENSAFARIcanvassneaker-20
36 37 38 39 40 41
Varenummer: SUP-2750-AB6
Den klassiske Superga 2750 sneaker
Pris: 549,00 kr
Specialpris 399,00 kr
Udsalg
-27%
SUPERGACotuclassicNAVYWHITEcanvassneaker-20
36 37 38 39 40 41
Varenummer: SUP-2750-F43
Den klassiske Superga 2750 sneaker
Pris: 549,00 kr
Specialpris 399,00 kr
3 vare(r)

I 2007, efter tre år som licenshaver af mærket, opkøber BasicNet Superga®-mærket og tager sig af dets repositionering på markedet gennem effektive reklamekampagner og samarbejder med prestigefyldte mærker i modeverdenen, herunder dem med Fendi og Swarovski skille sig ud.

Samme år bliver Sydafrika mærkets første udenlandske licenstager. Under fejringen af 150-året for genforeningen af Italien blev Superga® anerkendt som "en af de 50 genstande, der gjorde Italien", hvilket bekræftede dets status som "Folkets sko i Italien". I de sidste hundrede år har det at være et ikon for Superga® været som en tenniskamp: Begyndelsens slag runger i nutidens salver. Ved hver rebound spejler fortiden og nutiden hinanden i en endeløs fusion af arv og avantgarde, sport og mode.

Superga® er et af de mest prestigefyldte mærker i historien om italiensk fodtøj over hele verden og henvender sig til dem, der bærer afslappede og moderne sko, men med et strejf af ægte historie og næsten hundrede års kultur og tradition. Superga®-mærket er i øjeblikket distribueret i over 5 lande rundt om i verden med et globalt netværk af mono-brand butikker og multi-brand detailhandlere.

Superga® er og vil altid være en klassiker, fordi den siden begyndelsen altid har holdt sin tidløse tiltrækningskraft uberørt, uanset hvordan du bærer den.