ØLHOLM A/S
CVR-nummer: 47475910.
Adresse: Lollandsvej 29
Email: sikkerhed@olholm.dk.
Telefon: 6441 1166
Etableringsår: 1973
HANDELSBETINGELSER PR. 28. december 2021
Betingelser og regler for handel med www.olholm.dk
Handelsbetingelser for www.olholm.dk | Ølholm Safety A/S. Almindelige vilkår og regler.
SALG TIL BØRN OG UNGE UNDER 18ÅR
Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.olholm.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
PRISER
Alle priser vises incl. dansk moms (25%) Hvis du har en B2B konto viser priser ex. moms. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
FORSENDELSE, LEVERING OG AFTALEINDGÅELSE
Levering sker med GLS. Aftaleindgåelse foretages på dansk. Fragt betales af køber og starter fra DKK 49,00 inkl. moms. Ved køb for mere end DKK 699,00 inkl. moms sendes varerne fragtfrit indenfor Danmarks grænse (gælder v. levering til pakkeshop og GLS erhverv). Vælger du levering på privatadresse er prisen DKK 69,00 uanset ordreværdi. Varen sendes som udgangspunkt indenfor 1-2 hverdage, efter at bestillingen er modtaget. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Når du vælger pakkeshop, kan der opstå situationer (f.eks.Black friday / Jul), hvor GLS leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. Her vil GLS altid vælge en pakkeshop tæt på den valgte pakkeshop
Fragt for forsendelser til udenlandske modtagere fremgår af checkout
BETALING
Der kan betales med, Dankort, Visa/Dankort, Mobilepay – beløbet trækkes først når varen afsendes. Du kan også efter aftale betale via bankoverførsel til konto 68671032701 i Nordfyns Bank. Vi gør dog opmærksom på at du ved betaling via bankoverførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen. Erhvervskunder med gyldigt CVR-nummer har mulighed for at få oprettet en faktura konto. Offentlige virksomheder kan købe på EAN-nummer. For alle køb gælder, at der til den indtastede e-mailadresse sendes faktura som også gælder som købsbevis. Ordrenummer skal oplyses ved enhver henvendelse angående købet.
Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.
Læs mere: www.viabill.dk
PriceRunner Købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner. Købsgarantien gælder for fysiske personer med adresse i Danmark. Hvis en butik ikke påtager sig sit ansvar ifølge købeloven og løser problemet relateret til et køb inden for 60 dage, træder garantien i kraft. Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti
For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som privatperson. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er beskadiget, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver. Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der er undtaget garantien, samt de gældende regler og vilkår.
AFBESTILLING
Ønsker du at annullere eller afbestille en allerede bestilt ordre, bedes du sende en mail til sikkerhed@olholm.dk, hvor der i emnefeltet skrives ’Afbestilling + ordrenummer’. Du kan også ringe på +4564411166 og afbestille ordren. Annulleringen skal ske i rimelig tid efter bestillingen – og helst inden kl. 8 den efterfølgende dag.
FORTRYDELSESRET - HVIS DU FORTRYDER DIT KØB
Julegaver kan byttes og fortrydes frem til 15 januar 2024
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.olholm.dk som forbruger. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din bestilling. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Udfyld medsendte returformular og send den sammen med dine returvarer. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Mærkater o.l. må ikke være fjernet fra varen. Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, skal du vedlægge en kopi af fakturaen eller følgeseddel.
Bemærk manglende el. ødelagt original emballage vil medføre en værdiforringelse, da denne har betydning for varens salgsværdi.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
GRATIS OMBYTNING
Vi samler på tilfredse kunder. Derfor tilbyder vi altid én gratis ombytning på alle produkter. På den måde slipper du for en ekstra udgift, hvis uheldet skulle være ude, og du har fået bestilt en forkert størrelse.Det er nemt og enkel – Du benytter bare vedlagte returseddel og pakkelabel og afleverer pakken i din GLS pakkeshop
OBS Gratis ombytning gælder kun ved ombytning til anden størrelse. Hvis du ønsker en anden model, skal du foretage et nyt køb. Gratis ombytning gælder kun ordre leveret i Danmark
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om, at fortryde denne aftale. Vi tilbagefører pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til voresadresse.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Se mere her: Reklamation
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Når Ølholm Safety A/S modtager en klage over en vare, behandles klagen typisk indenfor 24 timer.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til vores adresse.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Ølholm Safety A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på olholm.dk er Ølholm Safety A/S
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@olholm.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail@olholm.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende, er vedlagt din ordre og vedhæftet din ordrebekræftelse )
Til:
Ølholm Safety A/S
Lollandsvej 29
5500 Middelfart
Tlf. +4564411166
E-mail: mail@olholm.dk