ØLHOLM A/S 

CVR-nummer: 47475910.
Adresse: Lollandsvej 29
Email: sikkerhed@olholm.dk.
Telefon: 6441 1166 
Etableringsår: 1973

HANDELSBETINGELSER PR. 1. maj

Betingelser og regler for handel med www.olholm.dk

Handelsbetingelser for www.olholm.dk | Ølholm Safety A/S. Almindelige vilkår og regler.

SALG TIL BØRN OG UNGE UNDER 18ÅR

Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.olholm.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

PRISER

Alle priser vises både excl. og incl. dansk moms (25%). Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. 

FORSENDELSE, LEVERING OG AFTALEINDGÅELSE

Levering sker med GLS. Aftaleindgåelse foretages på dansk. Fragt betales af køber og er på DKK 49,00 inkl. moms. Ved køb for mere end DKK 950,00 inkl. moms sendes varerne fragtfrit indenfor Danmarks grænse. Varen sendes som udgangspunkt indenfor 1-2 hverdage, efter at bestillingen er modtaget. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Fragt for forsendelser til udenlandske modtagere oplyses ved henvendelse på telefon +4564411166

 BETALING

Der kan betales med, Dankort, Visa/Dankort, Mobilepay – beløbet trækkes først når varen afsendes. Du kan også efter aftale betale via bankoverførsel til konto 68671032701 i Nordfyns Bank. Vi gør dog opmærksom på at du ved betaling via bankoverførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen. Erhvervskunder med gyldigt CVRnummer kan endvidere vælge fakturabetaling med 20 dages rentefri kredit. Offentlige virksomheder kan købe på EAN-nummer. For alle køb gælder, at der til den indtastede e-mailadresse sendes faktura som også gælder som købsbevis. Fakturanummer skal oplyses ved enhver henvendelse angående købet.

Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.

Læs mere: www.viabill.dk

AFBESTILLING

Ønsker du at annullere eller afbestille en allerede bestilt ordre, bedes du sende en mail til sikkerhed@olholm.dk, hvor der i emnefeltet skrives ’Afbestilling + ordrenummer’. Du kan også ringe på +4564411166 og afbestille ordren. Annulleringen skal ske i rimelig tid efter bestillingen – og helst inden kl. 8 den efterfølgende dag.

FORTRYDELSESRET - HVIS DU FORTRYDER DIT KØB

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.olholm.dk som forbruger. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din bestilling. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til sikkerhed@olholm.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Mærkater o.l. må ikke være fjernet fra varen. Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, skal du vedlægge en kopi af fakturaen eller følgeseddel.

Bemærk manglende original emballage vil medføre en værdiforringelse, da denne har betydning for varens salgsværdi.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om, at fortryde denne aftale. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Når Ølholm Safety A/S modtager en klage over en vare, behandles klagen typisk indenfor 24 timer.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Ølholm Safety A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på olholm.dk er Ølholm Safety A/S  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: sikkerhed@olholm.dk.  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte sikkerhed@olholm.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Olholm.dk

Lollandsvej 29

5500 Middelfart

Tlf. +4564411166

E-mail: sikkerhed@olholm.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)